27 Şubat 2014 Perşembe

Ali Poyrazoğlu dedi ki...

Malumunuz, bir süredir blogta eskisi gibi yazı paylaşmıyorum. İçimden pek yazmak gelmiyor...

Bunun bir sürü sebebi olabilir. Tibet’in büyümesi, dersleriyle ilgilenmek gerekmesi, işten fırsat bulamama... Ama en önemli sebeplerden biri; bir yerlerde yazmakla ilgili kendime olan güvenimi kaybetmiş olmam... İpi kopardım ama nerede, ben de bilmiyorum...

Durum böyle olunca geçenlerde Bumerang’tan gelen “Ali Poyrazoğlu ile hayatında fark yaratmaya hazır mısın?” konulu maili gözardı edemedim. Eh, Ali Poyrazoğlu isminin de büyük etken olduğu bir gerçek :)

20 kişiyle sınırlı bu etkinliğe katılabilmemiz için blogta paylaşmış ve farklı olduğuna inandığımız bir yazımızı onlara bildirmemiz gerekiyordu. Sonuç olarak gönderdiğim yazıyla şanslı bloggerlerdan biri de ben oldum :)

Yaklaşık iki saat süren bir workshop oldu. Tadı damağımda kaldı. Bir daha olmasını çok ama çok isterim...

Ali Poyrazoğlu hem çok samimi hem de otoriter biri. Hem sürekli yamacında olayım istiyorsunuz hem de yanaşmaya çekiniyorsunuz :)) Workshop boyunca not almamızı istemedi. Aslına bakarsanız bence çok doğru bir yaklaşımdı çünkü, herkes ihtiyacı olan bilgiyi çekti anlattıkları arasından. En azından benim için öyle.

Workshopun başında konsantrasyonumuzu güçlendirmeye yarayan birkaç hareket gösterdi. Çok ayrıntılı zaten anlatamam ama en önemlisi nefes konusu... Diyaframdan nefes almanın zamanla hayatımızda büyük farklar yaratacağından bahsetti... Bununla ilgili geniş bilgiyi dilerseniz internetten bulabilirsiniz...

Aklımda kalan notlara beni benden alan cümlesiyle başlamak istiyorum:

Yazmak bestelemek gibidir. Her kelimenin bir ritmi vardır. Onları ardı sıra dizip, güzel bir melodi ortaya çıkarttıkça, yazdıklarına bakıp "Bunu ben yazmadım, kalem yazdı." dersin.

° ° ° ° ° ° ° ° °

Yazılarında fark yaratmak istiyorsan, değişimi önce kendinde yaratmalısın. Konuşmanla, yürüyüşünle, hayata bakışınla farklı olmalısın.

° ° ° ° ° ° ° ° °

Fark yaratmanın yolu, özellikle de böyle bir dönemde doğal olarak rekabetten geçer. Ama rakibin diğer bloggerlar olmamalı, kendin olmalısın. Her yazının bir öncekinden daha güzel olması için öncelikle kendinle yarışmalısın.

° ° ° ° ° ° ° ° °

Bir şeyi başarmanın yolu hedef belirlemekten geçer. Hedeflerini belirle, harekete geç!

° ° ° ° ° ° ° ° °

Yazmayı planladığın konuyla ilgili aklına geleni not al, koy bir köşeye. Böylece beynin sen farkında olmasan da çalışmaya devam edecek. Sonra bir gün birden ışık yanacak ve sen yazını bir solukta bitireceksin...

° ° ° ° ° ° ° ° °

Fikir karışık olanı, şaşırtıcı bir sadeliğe dönüştüren sentezdir.

° ° ° ° ° ° ° ° °

Bence herkes yetenekli doğar. Kimileri şanslıdır bunu farkeder, kimileri de ıskalar. Burada önemli olan yeteneğini farkedip, onu geliştirmeye çalışmaktır. Burada bulunan herkes iyi bir öğretmenin elinde çok başarılı bir şarkıcı olabilir.
Yeteneğini ortaya koymak istiyorsan çok çalışmalısın.


° ° ° ° ° ° ° ° °

Teknoloji çok hızla ilerliyor. Biz bugün GDO’lu mısır peşinde koşarken adamlar genetiği değiştirilmiş insan yaratmaya çalışıyorlar. İşin trajik olan yanı; kendini hem bu geleceğe hazırlaman hem de bu yaşananlar karşısında bir duruş sergilemen gerekiyor oluşu...


İki saatte sadece bunları anlatmadı tabii. Aklıma her geleni de buraya dökmedim aslında. Sanırım anlattıkları içinde benim özümsemem gereken bunlardı. Zira hiç aklımdan çıkmadılar... :)

Bu etkinliği düzenledikleri için Bumerang ekibine çok ama çok teşekkür ediyorum. Onlara da söyledim, bir daha olursa yine beni seçin diye :)))

Bu arada bu etkinlik sayesinde Borusan Oto Dolmabahçe’nin bir sahnesi olduğunu da öğrenmiş oldum. Sahnedeki etkinlikler için bu linke bakabilirsiniz.

25 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Bence de süperdi tatlım. Bu sene şansım yaver gidiyor :))

      Sil
  2. Senin adına çok sevindim, ne güzel mutlu olman: )

    YanıtlaSil
  3. uzun bir aradan sonra yazı yazmanızı sağlamış ne güzel :) ayrıca cümlelerin aklınıza bu kadar net kalması da tebrik edilesi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka bire bir cümleler değildir ama yakındır herhalde :)) Teşekkürler :))

      Sil
  4. Süper bir etkinlik olmuş, senin adına çok sevindim canım... Doğru zamanda doğru bir işaret gibi olmuş sana bu ;)
    Bu arada sende nasıl bir hafıza vardır yaaaaa!!!! Ben not almadan öldürsen bu şekilde hatırlayamam bu cümleleri. Tebrik ediyorum gönülden seni ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet işaretti bence de, ayrıca seçilmem de büyük şans :) Cümleler birebir aynı olmayabilir, aklımda kaldığınca yazdım :)) Teşekkür ederimmm :)))

      Sil
  5. Valla hepsini not alıyorum hemen,zaman zaman o kısır döneme giriyorum ben de senin gibi..Sadece bloga yazmak değil benim de amacım kim bilir belki çok ileride incecik de olsa bir kitap hayalim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben buraya düzenli yazabilsem bana yeter canım :)))

      Sil
  6. çok güzel bir deneyim olmuş, çok sevindim

    YanıtlaSil
  7. Çok katılmak istediğim bir etkinlikti , haklıymışım bu kadar istemekte anlaşılan.
    Güzel notlarını bizimle paylaştığın için çok sağol.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Dahasını yazmak isterdim ama bana kalanlar bunlar. Benden de sevgiler :)

      Sil
  8. Ne güzel bir etkinlikmiş. Orada olmayı çok isterdim. Senin seçtiğin bölümler de tam benlik şu sıralar. Dönüp dönüp okuyacağım kesin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. herkesin hayatının kesiştiği noktalar oluyor işte. bizimkide buymuş demek ki :))

      Sil
  9. Vayy, tebrikler :)) Bumerang iyi bir seçim yapmış.
    Hafızan için ayrıca tebrikler Sibelcim ;).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Zeugmam :) aslında balık hafızalıyımdır biraz ama bu bilgiler ihtiyacım olanlarmış herhalde ki unutmadım ;)

      Sil
  10. Çok iyi ya.... Çok pis kıskandım yahu :D

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel aktarmışsın tebrikler... Tekrar yazmanı sağladığı içinde bir tebrik de etkinliğe gelsin diyorum. Yazmaya devam... http://minelse.blogspot.com/2014_02_01_archive.html benim yazım da bu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bak ama üstüne hala başka bir yazı koyamadım :)))

      Sil
  12. Sibel'im ne güzel bir katılım bu :)
    bende çok severim kendisini çok şanslısın :) hep böyle kal ;)

    YanıtlaSil